
Karty obrazkowe to jedna z tych pomocy dydaktycznych, która sprawdza się zawsze i przydaje do omówienia wielu tematów. W naszym żłobku używamy głównie kart od Różowej Wieży, przede wszystkim dlatego, że zawierają realistyczne ilustracje, które, jak wiadomo, są najbardziej wartościowe dla dzieci. Maluchy powinny poznawać świat takim, jaki on jest, a nie jak wykreowała go wyobraźnia ilustratora.

Karty są estetycznie wykonane i duże, przez co śmiało można z nich korzystać pracując z grupą dzieci. Zostały stworzone do rozszerzania słownictwa metodą Marii Montessori i świetnie sprawdzą się jako pomoc przy wielu zabawach logopedycznych, poznawczych, a nawet ruchowych.
Według producenta, karty są przeznaczone dla dzieci do 2 do 6 lat. Według mnie, nadają się już dla roczniaków, a nawet młodszych dzieci. Ogromną zaletą jest również białe tło, które nie rozprasza maluchów i pozwala się skupić na konkretnych postaciach.
W skład zestawu wchodzi 20 kart obrazkowych o wymiarach 14×14 cm (w tym 10 z podpisami i 10 bez podpisów) oraz 10 podpisów. Można kupić także zestaw z miniaturkami do gry memory.
Na stronie są dostępne następujące zestawy kart: zwierzęta gospodarskie, zwierzęta Afryki, zwierzęta lasu, zwierzęta Europy, ptaki miejskie, owoce, warzywa, kwiaty, instrumenty, narządy wewnętrzne człowieka
Jak je wykorzystać?

Sposobów na zabawę jest mnóstwo. Oto kilka naszych pomysłów:
- Pokazujemy kartę i nazywamy, co na niej jest, następnie pytamy dzieci „Co to?” i jeśli to możliwe „Jaki wydaje dźwięk?”.
- Rozkładamy kilka kart na dywanie i prosimy, żeby dzieci wskazały np. „Gdzie jest krowa?” , „Które zwierzątko daje mleko?”.
- Rozkładamy karty i przygotowujemy odpowiadające obrazkom przedmioty – dzieci dopasowują przedmiot do obrazka. Można wykorzystać figurki zwierząt, owoce, warzywa itp.
- Rozkładamy karty na dywanie i prosimy dzieci „Stań na owocu, który lubisz najbardziej”, „Stań na zwierzątku, które mieszka na wsi” itp.
- Przygotowujemy trzy koła/dywaniki/pudełka, które będą domkami zwierząt. Prosimy dzieci, aby wkładały poszczególne karty do odpowiednich domków (las, wieś, Afryka). Podobnie można wykorzystać karty z owocami i warzywami, instrumentami, klasyfikując je według różnych kryteriów (duże/małe, ciche/głośne, w danym kolorze itp.).
- Naśladujemy/odtwarzamy odgłosy różnych zwierząt i prosimy dzieci, aby wskazały kartę ze zwierzęciem, którego odgłos właśnie słyszą.
Karty edukacyjne są świetną pomocą dydaktyczną, która wspiera rozwój mowy, wzbogaca słownictwo oraz ćwiczy pamięć i koncentrację. Z odrobiną wyobraźni można je wykorzsytać na wiele sposobów w pracy z dzieckiem w żłobku, przedszkolu, ale również jako rodzic w domu. Polecamy!